در حال حاضر نمای آجری از جمله نماهای رایج درطراحی ساختمان ها است. تمیزکردن نمای آجری از دغدغه های مردم است. نمای آجری بعد از مدت طولانی کثیف خواهد شد و زیبایی که دارد را از دست میدهد و دیگر نمای جالبی ندارد. آجرها اجسام بسیار سختی هستند، ولی با این حال بعضی مواقع ممکن است جرم بگیرند یا بر اثر بارندگی، رشد جلبک یا کپک، یا حتی رنگ کاری و برخی عوامل دیگر، کثیف شوند و احتیاج به تمیز کاری داشته باشند. در ادامه روش های تمیز کردن نمای آجری را بررسی خواهیم کرد.
 

  روش های تمیز کردن آجرنما             

 1 . روش سند بلاست

برای این که جرم ها از روی نمای آجری تمیز شود، از روش سند بلاست بهره بگیرید. سند بلاست روشی است برای صیقل دادن سطح مورد نظر، که در این فرایند دانه های شن و یا سیلیس با سرعت و با فشار زیاد هوا بر روی سطح مورد نظر پاشیده شده و باعث پاک سازی لایه های آلوده سطوح می شود.
 

2. روش وت بلاست
 

ویژگی ها کلیدی و منحصر به فرد روش وت بلاست شامل استفاده از ذرات ساینده با دانه بندی متفاوت، به کارگیری آب و صابون برای فعال کردن چربی های سطح و از بین بردن گرد و غبار ناشی از عملیات سندبلا­ست است. در این فرایند آب با فشار زیاد همراه با دانه های شن یا سیلیس بر روی سطح مورد نظر پاشیده میشود و باعث تمیزی سطوح میشود. وت بلاست دو مزیت بزرگ دارد، اول کاهش اثرات شکست سطح در اثر برخورد مواد ساینده پرفشار و دوم، جلوگیری از چسبیدن ذرات خارجی به سطح صیقلی شده.
  
 
قیمت آجر نسوز ارزان 

3. شستشو نمای آجری با آب
 

از نظر ما بهترین روش پاک سازی نمای آجر با آب خالی است. البته میتوانید از پودر لباس شویی دستی، محلول سرکه هم بهره بگیرید. آب خالی بدون هیچ کدام از آن مواد، بهترین راه برای تمیز کردن نمای آجری است.
 

4. تمیز کردن نمای آجری با سمباده

زمانی که جرم نمای آجری را گرفته، میتوانیم روی آن آب بپاشیم و هنگامی که آب از بالا به پایین حرکت میکند، با سنباده غیر سیمی، یا مویی، و در مواردی سنگساب دستی، جرم ها را با این وسیله ها کنده و روی آن دوباره آب بگیرید.
 

5. محلول کلر

اگر روی نمای آجری ساختمان شما کپک و جلبک دیده میشود، باید از محلول کلر استفاده کنید، مقدار مساوی کلر و آب را کاملا باهم مخلوط میکنید، این محلول به دست آمده را درون یک سمپاش باغ بریزید و آن را روی نمای آجری اسپری کنید. قبل از خشک شدن محلول روی نمای آجری باید سریع آن را آب کشی کنید.

انواع نمای آجر نمای نسوز سفید و قیمت آن 

 

6 . اسید رقیق فلوئوریدریک

استفاده از اسید رقیق فلوئوریدریک، یکی دیگر از روش های تمیز کردن آجرنما است. برای تمیز کردن آجر با این محلول حدود ده درصد این اسید را با آب ترکیب کنید و بعد نمای آجری را با آب کاملا خیس نمایید. سپس این محلول را با قلمو یا فرچه بر سطحی که خیس شده بکشید و بعد با برسی که جنس آن چرم باشد، سایش بدهید و بلافاصله با آب شست و شو کنید.


 

7. رزین یا نانو

برای این که نمای آجری ساختمان شما تمیز شده و هم دوام آن بیشتر شود، به شما پیشنهاد میکنیم از رزین یا نانو استفاده کنید. نانو و رزین بهترین راه حل برای محفوظ بودن آجر در برابر جرم و رطوبت است. لازم به ذکر است که بدانید پوشش نانو هیچ موقع باعث نمیشود رنگ آجر تغییر کند.


 
 

8. میز کردن نمای آجری با بخار آب

در این روش با دستگاه مخصوص، آب گرم و بخار را روی نمای آجری می پاشیم. میتوانید درون این محلول به مقدار کمی مایع صابون، یا حتی مواد کف کننده بریزید و نمای آجری ساختمان با این روش تمیز کنید ولی توجه داشته باشید اگر نمای آجری ساختمان شما چرب شده باشد، باید ترکیب بخارآب و آب گرم را سه بار روی ساختمان بریزید تا کاملا پاک سازی شده و مثل روز اولش تمیز گردد.



 

9. از مواد خنثی کننده استفاده شود

آجر به دلیل پفکی بودن و جذب آب بالا به سرعت کثیف میشود و بعد از گذشت زمان شروع به شوره زدن میکند، (شوره همان سفیدک هایی است که روی آجر مشاهده میکنید). برای تمیز کردن این شوره ها، نیاز است از مواد خنثی کننده شور و یا نانو استفاده کنید.
 

10. محلول شست و شو

یک روش دیگر برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان این است که از یک سطل آب، محلول سفید کننده، فرچه بزرگ، شلنگ و سری که فشار آب را چند برابر کند استفاده کنید. مقدار مساوی محلول سفید کننده را با آب درون سطل  ترکیب کنید، سپس آجرها را با فرچه بزرگ بشویید. قبل از این که محلول روی آجر خشک شود، آب را با فشار زیاد روی نمای آجری بگیرید. این امر علاوه بر این که خود آجر را تمیز میکند، سبب میشود گرد و خاک بین شیار آجر ها هم از بین برود.
 

11.  ماسه سنگ

در شستن نماهای آجری که خیلی کثیف هستند باید از ماسه سنگ برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. این نوع ماده برای لایه برداری آجرهای خیلی کثیف مورد استفاده قرار میگیرد.
 

12. محلول استون کلینز

این محلول برای شستن انواع آجرنما، سنگ، سرامیک و ...  مناسب می باشد.اسید استون کلینز، کنسانتره است به همین دلیل اگرنمای ساختمان شما ترکیبی از آجر و سنگ است این محصول بهترین گذینه برای استفاده است، زیرا اسید ساب سنگ را از بین میبرد و گاهی نیز بافت آجر را تخریب میکند. برای استفاده ابتدا شوینده را به نسبت دلخواه به جرم سطح از 1 به 20 تا 1 به 200 مخلوط کرده و روی سطح می پاشیم. پس از 5 الی 20 دقیقه با کارواش یا برس سطح را شستشو میدهیم.
 

ايميل :
موبايل :
آدرس :
تماس با واحد فروش ارتباط از طریق واتس آپ